0
Košarica

Vaša košarica je prazna.

Suplementi

MAGNEZIJ

Magnezij je jedan od ključnih minerala za funkcioniranje našeg organizma, pogotovo za ključne tjelesne sustave – rad srca i mišića, kao i za zdravlje živčanog sustava.

Magnezij kao kemijski element ima vrlo važnu ulogu u ljudskom organizmu, te biljnom i životinjskom svijetu. Osmi je najzastupljeniji metal u Zemljinoj kori, a spada u zemno alkalijske metale.

U ljudskom tijelu, magnezij je najviše prisutan u zubima i kostima, čak 60 do 65%. Ostatak magnezija je pohranjen u mišićima, stanicama i krvi.

Magnezij sudjeluje u čak 300 životno važnih metaboličkih procesa u našem tijelu. Unatoč tome što je ključan za naš organizam, naše ga tijelo ne proizvodi samo već ga unosimo prehranom i pićem.

Iz atletske perspektive, potreban je za metabolizam ugljikohidrata, proteina i masti za energiju.

Kako prepoznati nedostatak magnezija?

Nedostatak magnezija može dovesti do težih zdravstvenih tegoba, kao što su srčana aritmija, angina, visoki kolesterol i visoki krvni tlak, kao što i povećava rizik od srčanog udara.

NEDOSTATAK MAGNEZIJA MOŽETE PRIMIJETITI VRLO LAKO, A NEKI OD SIMPTOMA SU:

    • abnormalni i nepravilni otkucaji srca
    • grčenje mišića, kao i njihovo trzanje
    • umor i osjećaj iscrpljenosti
    • glavobolje
    • loše raspoloženje koje vodi depresiji
    • zvonjenje u ušima
    • problemi s bubrezima, odnosno pojava bubrežnog kamenca
    • depresija, nesanica

S pravilnim udjelom magnezija, naša crijeva lakše rade, mišići bolje funkcioniraju i ne grče se, srce kuca pravilnije, a i lakše se borimo sa svakodnevnim stresom. Ženama pomaže i kod PMS-a, kao i kod bolnih mjesečnica. Također, magnezij ublažava glavobolju, kao i što djeluje preventivno od virusnih bolesti, odnosno prehlada.
Magnezij se posebice preporučuje trudnicama budući da one nerijetko imaju probleme s grčevima, posebno u kasnijim stadijima trudnoće. Konzumacija magnezija smanjuje mogućnost pobačaja i prijevremenog porođaja.

Magnezij za mišiće

Magnezij je neophodan za pravilan rad mišića i živčanog sustava. Konzumacija magnezija kroz hranu i suplemente posebno je važna aktivnim sportašima.

Magnezij – zdravlje:

  • poboljšava koncentraciju,
  • potiče dobar san,
  • potiče pravilan rad mišića,
  • smanjuje umor i iscrpljenost,
  • održava pravilan rad srca,
  • zaslužan je za normalnu sintezu proteina,
  • potiče stvaranje energije u stanicama,
  • održava ravnotežu elektrolita,
  • zaslužan je za uspješnu sportsku izvedbu.

 

Na koji način unositi magnezij u organizam?

Do nedostatka magnezija može doći zbog nepravilne i loše prehrane, a najbolji su izvor magnezija zeleno lisnato povrće, poput špinata, kao i mahunarke i orašasti plodovi. Iz svoje prehrane svakako ne izostavite kakao, bananu i ribu, a u 100 grama sjemenki bundeve možete pronaći 534 mg magnezija, odnosno 420 mg u sjemenkama suncokreta. Osim što su će vam dati dnevnu potrebnu dozu magnezija, također su i zdravi i ukusni međuobroci.

 

Hrana bogata magnezijem

Vjerojatno najbolji izvor magnezija kao i ostalih minerala je neprerađena morska sol. Nakon natrija i klorida, zbog svoje lake topljivosti, magnezij je treći po redu najzastupljeniji mineral u morskoj vodi. Stoga većina morskih plodova kao što su alge i morsko bilje sadrži velike količine ovog minerala.

Namirnice bogate magnezijem:

  • bundevine sjemenke,
  • kakao prah,
  • lanene sjemenke,
  • suncokretove sjemenke,
  • sezamove sjemenke,
  • chia sjemenke,
  • pšenične klice,
  • kvinoja,
  • heljda,
  • bademi,
  • proso,
  • kikiriki,
  • lješnjaci,
  • orasi,
  • zobene pahuljice,
  • smeđa riža,
  • pistacija,
  • kukuruz,
  • grah,
  • crna čokolada,
  • losos,
  • skuša,
  • banana,
  • artičoka,
  • suhe šljive,
  • slanutak,
  • špinat,
  • soja,
  • smokve,
  • škampi.

 

Magnezij – tablete i dodaci prehrani

Preporučeni, na tržištu dostupni oblici magnezija su citrat, glukonat i laktat– najbolje se apsorbiraju. Na tržištu su dostupni i magnezijev hidroksid te sulfat.

Doziranje

Prije uzimanja magnezija dobro je savjetovati se s liječnikom i uzimati vitamine B-kompleksa uz magnezija.

Djeca:

Ne smije se davati djeci bez liječničkog nadzora.

  • Dojenčad i djeca do 3 godine: 40-80 mg dnevno
  • Djeca 4-6 godine: 120 mg dnevno
  • Djeca 7-10 godine: 170 mg dnevno

Odrasli:

  • Adolescenti i odrasli muškarci: 270-400 mg dnevno
  • Adolescentice i odrasle žene: 280-300 mg dnevno
  • Trudnice: 320 mg dnevno
  • Dojilje: 340-335 mg dnevno

Naši se članci trebaju koristiti samo u informativne i obrazovne svrhe te nisu namijenjeni za medicinski savjet. Ako ste zabrinuti za svoje zdravlje, obratite se stručnoj osobi prije uzimanja prehrambenih dodataka ili uvođenja značajnih promjena u prehrani.

Nema tagova na post



Ivana Lončarek

Ivana Lončarek

Autor

Već 15 godina se aktivno bavim atletikom i glavna disciplina mi je 100 metara s preponama, a u dvorani 60 metara s preponama. Imam 26 godina i iako sam sve podredila atletici, redovno i u roku sam 2016. godine diplomirala na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu – smjer Računovodstvo i revizija, a 2017. završila i Akademiju za digitalni marketing. Dugoročan sportski cilj su mi Olimpijske Igre u Tokyu, a kroz članke želim podijeliti neke svoje savjete, treninge i zdrave navike koje mi pomažu u ostavrenju mog cilja, a možda budu korisni i čitateljima.


Provjeri super ponude i popuste! KUPI ODMAH