0
Košarica

Vaša košarica je prazna.

Prehrana

Jesu li ugljikohidrati loši za mene?

Nekoć se demoniziralo masti, danas su ugljikohidrati na tapeti. Popularno ih je kriviti za sve moguće probleme pa tako ljudi znaju reći da se debljamo baš od ugljikohidrata. I ako želimo smršaviti, trebamo izbaciti ugljikohidrate iz prehrane. To baš i nije tako.

Zabluda #1: Ugljikohidrati debljaju

Ako ste čitali moje ranije članke na ovom blogu, već znate od čega se debljamo. Uzrok debljanja nisu ugljikohidrati, već kontinuirani kalorijski suficit. Isto tako, za mršavljenje je potreban kalorijski deficit. Više o tome možete pročitati ovdje.

Cijelo more znanstvenih studija pokazuje da omjer masti i ugljikohidrata ne utječe na brzinu mršavljenja. Evo da objasnim na primjeru.
Imamo dijete A i B. Recimo da i jedna i druga imaju 1500 kcal te svaka od njih sadržava 200 grama proteina. Većina preostalih kalorija kod dijete A dolazi iz masti, a kod dijete B većina iz ugljikohidrata. One su jednako učinkovite za redukciju masnog tkiva.

To da su jednako učinkovite, to je zapravo izvrsna vijest. Svatko od nas može odabrati omjer masti i ugljikohidrata koji nam osobno odgovara, dok se god postigne željeni kalorijski deficit.

Zabluda #2: Nepotrebno opterećivanje s glikemijskim indeksom

Svuda se spominje, ali znate li što je to uopće? Ukratko, glikemijski indeks je mjera koja pokazuje koliko se podigne razina šećera u krvi dva sata nakon konzumiranja neke hrane. Hrana s niskim glikemijskim indeksom se popularno promovira kao superiorna u odnosu na onu s višim glikemijski indeksom, ali to je napuhano.

Kao što sam već objasnio u prethodnom dijelu, za redukciju masnog tkiva je najbitniji ukupni kalorijski unos. Također, obje opcije jednako utječu na rizik od kardiovaskularnih bolesti. To ne znači da ćemo samo jesti šećere cijele dane, ali nam pokazuje kako u pravilnoj prehrani ima mjesta i za hranu s višim glikemijskim indeksom.

Zabluda #3: Trening mi je jednako dobar i bez ugljikohidrata

Htio bih se samo na kratko dotaknuti još ovoga. Što se tiče sportova izdržljivosti, velika restrikcija ugljikohidrata može imati negativne učinke. Ako se bavite nekim od tih sportova, bilo bi poželjno unositi barem neku dozu ugljikohidrata.

Kad govorimo o treningu u teretani, tu također imamo koristi od ugljikohidrata, pogotovo ako imamo velik volumen treninga. Što je volumen treninga i zašto je bitan? Pročitajte u mojem vodiču za programiranje treninga.

 

Izvori:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/28193517
https://jamanetwork.com/journals/jama/article‐abstract/2673150
http://www.nature.com/articles/ejcn2016260
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/29619799/

Naši se članci trebaju koristiti samo u informativne i obrazovne svrhe te nisu namijenjeni za medicinski savjet. Ako ste zabrinuti za svoje zdravlje, obratite se stručnoj osobi prije uzimanja prehrambenih dodataka ili uvođenja značajnih promjena u prehrani.

Nema tagova na post



Donat Rupčić

Donat Rupčić

Autor

Donat Rupčić (23), certificirani instruktor individualnog fitnesa iz Zagreba. Moje su najveće strasti prehrana i trening. Svoju sam specijalizaciju započeo na studiju nutricionizma na Prehrambeno-biotehnološkom fakultetu u Zagrebu, a nadopunio sam ga stručnim usavršavanjem na polju individualnog fitnesa. Prehrana i trening su jako usko povezani i jedno ne ide bez drugoga pa jako naglašavam njihov sinergistički učinak. U svojim člancima donosim znanstveni pristup fitnesu na jednostavan i razumljiv način.


Provjeri super ponude i popuste! KUPI ODMAH