0
Košarica

Vaša košarica je prazna.

Prehrana

Glavne Prednosti Bezglutenske Prehrane

Myprotein Autor

Heather Geary

Gluten je opisan kao bjelančevinasta tvar koja se nalazi u pšenici i srodnim zrnima, kao što je ječam i raž. Gluten je prisutan u širokom spektru prehrambenih proizvoda uključujući tijesto, pri čemu nudi niz funkcionalnih svojstava. Biti gluten-free znači voditi prehranu bez konzumacije proteina glutena, što bi značilo izbjegavati namirnice kao što su kruh i tjestenina.

Bezglutensku prehranu često provode osobe koje imaju poteškoće s probavom glutena, kao što je to intolerancija ili alergija na pšenicu. Pšenica je izuzetno istaknuti sastojak zapadnjačke prehrane i jedan je od najviše konzumiranih bjelančevina – što ga čini iznimno teško ukloniti iz prehrane, međutim, odabir gluten-free prehrane može ponuditi niz pogodnosti.

Biste li trebali prijeći na Gluten-Free prehranu?
Kada govorimo o odabiru prelaska na gluten-free prehranu, trebate si postaviti pitanje – TREBAM li prijeći na bezglutensko? Osobe koje boluju od celijakije svakako će beneficirati od ove prehrane. Celijakija je probavni poremećaj u kojem tijelo reagira negativno na gluten, uzrokujući nadraženost želuca, nadutost i dobitak na težini.

Procjenjuje se da više od 2,5 milijuna ljudi ima celijakiju, a većina ljudi ostaje nedijagnosticirana jer su godinama bez simptoma, pri čemu se mnogi simptomi mogu zamijeniti za druge medicinske probleme.

Ako mislite da imate celijakiju neki uobičajeni simptomi uključuju proljev, konstipaciju, bol u trbuhu, nadutost, anemiju i umor. Ako mislite da imate problema, najbolje je posjetiti liječnika prije uklanjanja glutena iz prehrane.

Koje su Prednosti Gluten Free Prehrane?

Kada je riječ o prednostima prelaska na bezglutenstvo, morate biti sigurni da je ova prehrana za vas 100% potrebna.

Na primjer,ljudi s celijakijom zasigurno će imati koristi od ove prehrane i ako imate intoleranciju na gluten, iskorjenjivanje glutena iz vaše prehrane će vam pružiti olakšanje od nuspojava, dok će vam dati više energije i manje ćete se žaliti na probavne smetnje!

Studija

Na primjer, u studiji Mustalahti et al-a. (2002) kvaliteta života kod onih s dijagnosticiranom celijakijom ispitana je prije i jednu godinu poslije nakon prelaska na bezglutensku prehranu. Na početku je zabilježena kvaliteta života bolesnika sa simptomatološkom i dijagnostički utvrđenom celijakijom, pri čemu su pacijenti koji su pokazali simptome celijakije imali lošu kvalitetu života s gastrointestinalnim simptomima.

Nakon jedne godine praćenja bezglutenske prehrane, gastrointestinalni simptomi su poboljšani te je sveukupno zaključeno da prehrana bez glutena može poboljšati kvalitetu života onih sa simptomatološkom i dijagnostički utvrđenom celijakijom.

Kako Započeti
Odlazak u restorane može biti vrlo problematičan kada slijedite bezglutensku prehranu, stoga bi bilo poželjno raspitati se unaprijed i vidjeti nudi li se bezglutenski menu ili neke druge alternative.

Uvijek upozorite posluživatelja da ne želite hranu s glutenom, ili da ste alergični na gluten. Oni su naviknuti na takve zahtjeve te bi vam trebali rado pomoći.

Naši se članci trebaju koristiti samo u informativne i obrazovne svrhe te nisu namijenjeni za medicinski savjet. Ako ste zabrinuti za svoje zdravlje, obratite se stručnoj osobi prije uzimanja prehrambenih dodataka ili uvođenja značajnih promjena u prehrani.

Nema tagova na post



Myprotein

Myprotein

Autor


Provjeri super ponude i popuste! KUPI ODMAH