Suplementi

Veganski Vitamin D3

Kako dani postaju kraći i hladniji, sve više slušamo o važnosti uzimanja dnevne doze vitamina D. Ali, koliko zapravo znaš o vitaminu D i njegovom učinku na zdravlje?

Vitamin D koristi tvom tijelu na mnoge načine, održavajući zdrave kosti i zube, kao i mišiće i snagu.

Dobra vijest je da je do njega lako doći. No jesu li prirodni izvori dovoljni?

Izvori D vitamina

Zdrava i uravnotežena prehrana je uvijek prvi korak u osiguravanju da tijelo dobiva sve bitne vitamine koji mu trebaju. Za vegane može biti malo teže unijeti sve hranjive tvari koje tijelo treba, jer se mnogo njih nalazi u mesu i mliječnim proizvodima, ali ne i svi. Dobri prirodni izvori vitamina D uključuju ribu, sok od naranče, određene mliječne proizvode, žitarice, sir i žumanjke, a popis se nastavlja i dalje.

No, ako je vitamin D tako široko dostupan, zašto je dodatak prehrani vitamina D tako važan?

Vitamina D ne dobivamo samo iz hrane, također je dostupan i besplatno, od sunca. Zapravo, većina našeg dnevnog unosa vitamina D je putem izlaganja sunčevoj svjetlosti. Ako ovo čitaš u hladnijim mjesecima, vjerojatno imaš dobru predodžbu zašto bi možda trebao pronaći načine kako nadoknaditi nedostatak ovog važnog vitamina. Ovo posebno vrijedi za vegane.

Dobro uravnotežena i kvalitetna prehrana od vitalne je važnosti za tvoje cjelokupno zdravlje i oporavak nakon vježbanja. Tvoje tijelo tijekom vježbanja koristi pohranjenu energiju stečenu konzumacijom proteina i ugljikohidrata i naporno radi na iskorištavanju unesenih vitamina.

Kako bi zaštitio zdravlje kostiju i mišića, svatko treba unijeti vitamina D u prosječnom dnevnom unosu od 10 mikrograma.

Znakovi nedostatka D vitamina

Promjena raspoloženja – prema novim studijama, nedostatak vitamina D povezan je s povećanim simptomima depresije. Vitamin D povezan je s razinama dopamina, kemikalijom vezanom uz raspoloženje, kao i sa zdravstvenim prednostima za kosti, mišiće i srce.

Umor – naravno, normalno je osjećati umor nakon treninga, no ako se osjećaš pretjerano umorno ili umorno i kad ne vježbaš, nedostatak vitamina D može biti razlog.

Bolne kosti –  vitamin D je dobar za jačanje kostiju i nedostatak vitamina D dokazano pogoršava simptome osteoporoze.

Infekcije –  zbog utjecaja na imunološki sustav, nedostatak vitamina D mogao bi biti razlog zašto si osjetljiviji na one viroze koje haraju na poslu.

Bolovi u mišićima –  ovo se ne odnosi samo na dizanje utega; ako osjećaš suptilnu i opsežnu bol mišićima, to može biti uzrokovano nedostatkom vitamina D, a ne dizanjem utega.

Znojenje – ako ti je tjelesna temperatura na normalnoj razini, a znojiš se prilikom umjerenih aktivnosti, preporučujemo test ispitivanja prisutnosti vitamina D.

Utjecaj D vitamina na san i bol

Nadalje, nova istraživanja su identificirala odnos između vitamina D, sna i boli. Istraživanje je objavljeno u časopisu Journal of Endocrinology i provedeno od strane istraživača iz Odjela za psihobiologiju Saveznog sveučilišta São Paulo u Brazilu. Dokazi pokazuju da vitamin D igra ulogu u biološkim procesima, uključujući senzorske signale i regulaciju sna. Istraživanje je također zaključilo da vitamin D igra veliku ulogu u metabolizmu kostiju.

Bol jest povezan s isprekidanim spavanjem, no još uvijek je nije sasvim poznato kako vitamin D utječe na san. Dva načina na koji dodatak vitamina D može utjecati na tvoju osjetljivost na bol jesu utjecaj na san i njegova uloga u suzbijanju upala. U djelovanju protiv upale, vitamin D stimulira protuupalni odgovor koji proizvodi imunološki sustav. To smanjuje osjetljivost na bol što također može pomoći boljem snu.

 

Budući da je teško unijeti preporučenih od 10 mikrograma putem hrane koja prirodno sadrži ili je obogaćena vitaminom D, trebalo bi uzimati dnevni dodatak koji sadrži 10 mikrograma vitamina D u jesen i zimu.

Vegani, ako ste zabrinuti dobivate li pravu količinu vitamina D ili imate bilo koji od gore spomenutih simptoma unatoč inače zdravoj prehrani, MyProtein Veganski Vitamin D3 mogao bi vam pružiti mir, znajući da dobivate ono što vaše tijelo treba kako bi učinkovito funkcioniralo i treniralo.

Nema tagova na post



Myprotein

Myprotein

Autor


Provjeri super ponude i popuste! KUPI ODMAH