Prehrana

Sve što ste ikada željeli znati o proteinima

Sve što ste ikada htjeli znati o proteinima

 

Što su proteini i zašto ih trebamo?

Proteini su jedan od osnovna tri makronutrijenta, ostala dva su ugljikohidrati i masti. Dok se masti i ugljikohidrati većinom koriste za dobivanje energije, proteini prvenstveno imaju građevnu ulogu u organizmu. Naši su mišići građeni od proteina, pa je logično da nam proteini trebaju za mišićni oporavak i rast.

 

Koliko proteina treba unositi dnevno?

Potrebe za proteinima variraju ovisno o ciljevima i tjelesnoj kompoziciji. Ako vam je primarni cilj mišićni rast, ciljajte okvirno na 2 grama proteina po kilogramu bezmasne tjelesne mase. Međutim, kada ste u uvjetima kalorijske restrikcije i želite smanjiti masno tkivo, potrebe za proteinima su povećane. Tada se preporučuje unos 2,3 – 3,1 grama proteina po kilogramu bezmasne tjelesne mase. To nam pomaže sačuvati mišićnu masu i daje nam bolji osjećaj sitosti.

 

Koji su dobri izvori proteina?

Proteina zapravo ima u skoro svim namirnicama, samo je jako bitno o kojoj se količini radi da bismo nešto mogli nazvati dobrim izvorom proteina. Primjerice, čak i riža sadrži približno 8 grama proteina na 100 g, ali uz to sadrži i 80-ak grama ugljikohidrata. Treba se oslanjati na koncentriranije izvore proteina, pogotovo u periodu kada želite izgubiti masti. Neki od dobrih izvora čistih proteina su bezmasno meso ili riba, bjelanjak jajeta, posni sir, ali i određeni suplementi.

 

Koji proteinski suplement je najbolji za mene?

Suplementacija proteinskim prahom je jednostavan i jeftin način za lakše postizanje ciljanog unosa proteina. Najčešće se radi o proteinu sirutke – whey protein. To je iznimno kvalitetan protein te je za većinu ljudi koncentrat proteina sirutke odličan izbor, a možete ga pronaći u našoj ponudi pod nazivom *Impact Whey Protein*.

Ako netko želi izbjeći laktozu zbog laktoza intolerancije, onda može probati *Impact Whey Isolate* ili *THEWHEY* koji su toliko pročišćeni da sadrže stvarno minimalne količine laktoze. Oni sadrže i minimalno masti jer se radi o iznimno čistim izvorima proteina.

Također, kako bi netko u potpunosti izbjegao laktozu ili općenito bilo što mliječno, postoji i hidrolizat proteina govedine – *CarniPro*.

Za vegane također ima jako širok izbor proizvoda, a posebno se ističe *Vegan Blend*  koji kombinira proteine iz više različitih izvora kako bi veganima pružio kompletan aminokiselinski profil.

Nema tagova na post



Donat Rupčić

Donat Rupčić

Autor

Donat Rupčić (23), certificirani instruktor individualnog fitnesa iz Zagreba. Moje su najveće strasti prehrana i trening. Svoju sam specijalizaciju započeo na studiju nutricionizma na Prehrambeno-biotehnološkom fakultetu u Zagrebu, a nadopunio sam ga stručnim usavršavanjem na polju individualnog fitnesa. Prehrana i trening su jako usko povezani i jedno ne ide bez drugoga pa jako naglašavam njihov sinergistički učinak. U svojim člancima donosim znanstveni pristup fitnesu na jednostavan i razumljiv način.


Provjeri super ponude i popuste! KUPI ODMAH