0
Košarica

Vaša košarica je prazna.

Prehrana

Pravilna prehrana i zdrav odnos s hranom

Kada pričamo o zdravom odnosu s hranom, naglasio bih dvije stvari kod kojih ljudi najčešće rade pogreške:

  1. Podjela hrane na dobru i lošu
  2. Zanemarivanje osnovne funkcije hrane

Postoji li dobra i loša hrana?

Kad bih rekao da nabrojite 5 stvari koje smatrate zdravom hranom, koje vam namirnice prvo padaju na pamet? Vjerojatno je dosta ljudi pomislilo na brokulu ili nešto slično. Možemo li živjeti samo na brokuli? Pa naravno da ne, potrebno nam je više različitih (grupa) namirnica. Tako da više nećemo pričati o hrani, već uvodimo pojam prehrane.

Pravilna prehrana može uključivati velik broj različitih namirnica. Štoviše, trebali bismo i težiti tome da nam prehrana bude raznolika. Znam da je danas u modi velik broj raznih restrikcijskih dijeta koje se baziraju na demoniziranju cijelih skupina namirnica, ali to nije u skladu s principima pravilne prehrane. Umjesto da se troši energija na izbacivanje raznih namirnica po nekoj arbitrarnoj osnovi, trebalo bi se fokusirati na uključivanje namirnica koje će podići kvalitetu ukupne prehrane.

Pravilna prehrana zapravo može biti i dosta fleksibilna Podjela hrane na „dobru“ i „lošu“ je pogrešno razmišljanje kada pričamo o razvijanju zdravog odnosa. Upravo iz tog razloga, čak i neka hrana koju mnogi percipiraju lošom (sladoled, pizza, itd.) se može bez problema uklopiti u pravilnu prehranu u određenoj količini.

Koja je glavna funkcija hrane?

Glavna je uloga hrane unos energije i nutrijenata. Postoje i neke druge funkcije hrane poput društvene (Idemo pojest’ nešto) i psihološke (Utapam tugu u hrani), ali unos energije i nutrijenata je daleko najvažniji. Ako želite reducirati tjelesnu masu, obratite pažnju na to kada jedete i zašto.

  1. Nemojte jesti iz dosade. „Jedem da odmorim od učenja“ ili „Dosadno mi je gledati film bez grickalica“. Umjesto da jedete u tim situacijama, radije otiđite u šetnju ili gledajte film koji vam nije toliko dosadan da trebate jesti uz njega.
  2. Nemojte jesti (ili piti kalorije) samo zato što je to uobičajeno u društvu. Možete radije otići u šetnju s nekime i sjesti na klupicu, umjesto da idete jesti kad ne biste trebali.
  3. Probajte pronaći neki drugi način za nošenje s emocijama osim jedenja. Moja je preporuka da otiđete na trening, to mi je pomoglo već nebrojeno puta kad sam bio tužan, živčan, ljut, itd.

Naši se članci trebaju koristiti samo u informativne i obrazovne svrhe te nisu namijenjeni za medicinski savjet. Ako ste zabrinuti za svoje zdravlje, obratite se stručnoj osobi prije uzimanja prehrambenih dodataka ili uvođenja značajnih promjena u prehrani.

Nema tagova na post



Donat Rupčić

Donat Rupčić

Autor

Donat Rupčić (23), certificirani instruktor individualnog fitnesa iz Zagreba. Moje su najveće strasti prehrana i trening. Svoju sam specijalizaciju započeo na studiju nutricionizma na Prehrambeno-biotehnološkom fakultetu u Zagrebu, a nadopunio sam ga stručnim usavršavanjem na polju individualnog fitnesa. Prehrana i trening su jako usko povezani i jedno ne ide bez drugoga pa jako naglašavam njihov sinergistički učinak. U svojim člancima donosim znanstveni pristup fitnesu na jednostavan i razumljiv način.


Provjeri super ponude i popuste! KUPI ODMAH