0
Košarica

Vaša košarica je prazna.

Prehrana

Piva poslije treninga – da ili ne?

Kratak i jasan odgovor: Ne!

Objasnit ću niže u tekstu što je tijelu potrebno nakon treninga pa će postati jasno zašto je piva loš izbor.

Ovo je jedan od onih mitova za koje ne znam kako su nastali, možda kao neka logika da piva ima relativno dosta kalorija pa je kao zato dobra ovdje. Za ljude koji žele izgubiti masno tkivo, to samo po sebi nije dobro – njima je glavni cilj biti u kalorijskom deficitu. A čak i za ljude koji žele povećati mišićnu masu i ciljaju na kalorijski suficit, opet piva nije dobar izbor.

Zašto?

Nakon treninga tijelo prvenstveno treba kvalitetne proteine, oni su nužni za mišićni opravak i rast. Kad završimo s treningom, tijelo je u stanju povećane proteolize – razgradnje mišićnog tkiva. Unosom proteina se smanjuje proteoliza te se istovremeno
potiče i sinteza mišićnih proteina. To je proces kojim se proteini koje unesemo ugrađuju u naše mišićno tkivo te tako dolazi do mišićnog rasta.

Vjerovali ili ne, piva sadrži i alkohol. Naravno, postoji i bezalkoholna piva, ali većina ljudi ipak pije klasičnu pivu koja sadrži alkohol. U prethodnom odlomku sam objasnio što je to sinteza mišićnih proteina i zašto nam je ona korisna. Sada ide loša vijest za one koji piju pivu nakon treninga: alkohol je i sam po sebi loš izbor nakon treninga – smanjuje sintezu mišićnih proteina.

Više o negativnom utjecaju alkohola na trening možete pročitati ovdje.

Netko će reći da piva sadrži ugljikohidrate koji su nam potrebni nakon treninga pa da ju to čini opravdanim izborom. Ugljikohidrati zapravo nisu potrebni odmah nakon treninga, to je također jedan o mitova. Jedino je poželjno da nadopunite zalihe ugljikohidrata do idućeg treninga, nije nužno da krenete čim završite trening.

koliko proteina dnevno unositi

Ako imate naviku nakon treninga otići s ekipom popiti nešto fino, nek to bude proteinski shake. Ja osobno koristim Impact Whey protein, a od okusa mogu preporučiti Natural Chocolate i Chocolate Banana.

 

Naši se članci trebaju koristiti samo u informativne i obrazovne svrhe te nisu namijenjeni za medicinski savjet. Ako ste zabrinuti za svoje zdravlje, obratite se stručnoj osobi prije uzimanja prehrambenih dodataka ili uvođenja značajnih promjena u prehrani.

Nema tagova na post



Donat Rupčić

Donat Rupčić

Autor

Donat Rupčić (23), certificirani instruktor individualnog fitnesa iz Zagreba. Moje su najveće strasti prehrana i trening. Svoju sam specijalizaciju započeo na studiju nutricionizma na Prehrambeno-biotehnološkom fakultetu u Zagrebu, a nadopunio sam ga stručnim usavršavanjem na polju individualnog fitnesa. Prehrana i trening su jako usko povezani i jedno ne ide bez drugoga pa jako naglašavam njihov sinergistički učinak. U svojim člancima donosim znanstveni pristup fitnesu na jednostavan i razumljiv način.


Provjeri super ponude i popuste! KUPI ODMAH