0
Košarica

Vaša košarica je prazna.

Prehrana

Gluten-Free Prehrana | Što je to? Koje su Zdravstvene Dobrobiti?

Dijeta bez glutena općenito se koristi za liječenje celijakije (bolest u kojoj je tanko crijevo preosjetljivo na gluten, što dovodi do poteškoće u probavljanju hrane), ali se također često koristi za druge zdravstvene beneficije ljudi koji ne pate od celijakije.

Ljudi s ciljevima mršavljenja, oni koji žele poboljšati tjelesne performanse, smanjiti umor ili osloboditi strašno nadut želudac, mogu odabrati gluten-free put kako bi vidjeli hoće li to poboljšati njihovo opće zdravlje i razinu fitness spreme.

Što je to Gluten-Free Prehrana?

Kao što samo ime nalaže, gluten-free prehrana je prehrana koja ne sadrži gluten.

Gluten je opisan kao bjelančevinasta tvar koja se nalazi u pšenici i srodnim zrnima, kao što je ječam i raž.

Prelazak na gluten-free prehranu može biti isprva težak, no kao i kod ostalih načina prehrane, potreban je period prilagodbe.

Bilo kako bilo – nema panike!

Postoji puno gluten-free alternativa od kojih ćete itekako izvući dobar kraj!

Što Izbjegavati Na Gluten-Free Prehrani?
Uz ječam i raž (slad i sladila obično se proizvode pomoću ječma), pšenica je velika zona za izbjegavanje kod onih koji žive život bez glutena, često uzrokujući umor, glavobolje, tromost itd.

Pšenica je prisutna kroz značajan broj ‘čestih namirnica’ u prehrambenoj industriji te se krije iza nekoliko imena:

– Durum brašno

– Farina

– Graham brašno

– Pir

– Kamut

– Griz

Ove namirnice također bi trebale biti izbjegavane, osim ako nisu označene kao gluten-free:

 Pivo

✗ Kruh

✗ Torta/Slatkiši

✗ Pahuljice

✗ Krekeri i Keksi

✗ Pašta

✗ Procesuirano meso

✗ Umaci/Dresinzi

Zapamtite, ovaj popis nije opsežan, a hrana će uvijek imati popis alergena označenih podebljanim fontom – samo svakako provjerite nutritivni sadržaj hrane da budete na sigurni! Također postoje gluten-free verzije ovih proizvoda!

Što Mogu Konzumirati na Gluten-Free Prehrani?
Lista ‘zabranjenih’ namirnica može izgledati velika, no postoji veliki broj namirnica koje možete konzumirati, uključujući:

 Grahorice, sjemenke i orašide

 Jaja

 Meso, ribu i perad

 Voće

 Povrće

 Većinu mliječnih proizvoda

Postoji nekoliko žitarica i škrobnih namirnica koji mogu biti dio bezglutenske prehrane. Svakako pregledajte etikete tražeći namirnice poput kukuruza, lana, kvinoje ili riže.

Prednosti Bezglutenske Prehrane

Bezglutenske namirnice s kojima ćete zamijeniti klasičnu hranu pune su antioksidanata i vitamina, tako vam pomažući da živite zdraviji život.

 Mršavljenje je lakše s obzirom na to da izbacujete puno procesuiranih ugljikohidrata koje ste prije konzumirali.

 Tijelo će možda biti u mogućnosti probaviti lakše hranu; tako smanjujući mogućnost grčeva u želucu, nadutosti, proljeva itd.

 Više energije kroz dan.

 Pomaže ublažiti simptome celijakije.

Mane Bezglutenske Prehrane

✗ Može biti teško pronaći gluten-free zamjenu namirnicama.

✗ Prelazak na bezglutensku prehranu može značiti da nećete konzumirati neke od vaših omiljenih namirnica (što neće biti problem ako pokušavate smanjiti težinu!)

✗ Ne postoji crno i bijelo lista dobre i loše hrane, ovisi o vrsti namirnice i raznolikosti, pa svakako uvijek pročitajte sadržaj.

Savjeti za Bezglutenski Način Života
1) Uživajte u gluten-free zamjenama koje inače možda ne biste iskušali – i osigurajte si da probavate razne stvari kako vam ne bi dosadila jednaka zdrava hrana.

Napravite Svoj Gluten-Free Čokoladni Proteinski Kikiriki Maslac!

2) Pročitajte sastav namirnica kada kupujete, kako biste bili sigurni da izabirete bezglutenske namirnice. Sva hrana ima listu alergena koja se lako može locirati među sastojcima.

3)  Budite osviješteni o kros-kontaminaciji. Operite kuhinjske površine; koristite različita kuhinjska pomagala itd. kako biste bili sigurni da vaše bezglutenske namirnice ne bi bile kontaminirane normalnom hranom bogatom glutenom.

4) Eksperimentirajte s hranom, koristeći neke od zanimljivih recepata.

Završna Misao
Bezglutenska prehrana je savršena za one koji boluju od celijakije jer oslobađa od iritantnih simptoma bolesti. Također može biti dobar izbor i za one koji ne boluju od celijakije – isprobajte ju i zaključite odgovara li vama… svatko je drukčiji!

Mogla bi biti dobra ideja na početku se konzultirati s doktorom/nutricionistom jer možda nemate potrebu izbaciti gluten iz prehrane.

Želite izabrati pravilnu prehranu za vas?

Pogledajte ostale tipove prehrane!

Naši se članci trebaju koristiti samo u informativne i obrazovne svrhe te nisu namijenjeni za medicinski savjet. Ako ste zabrinuti za svoje zdravlje, obratite se stručnoj osobi prije uzimanja prehrambenih dodataka ili uvođenja značajnih promjena u prehrani.

Nema tagova na post



Myprotein

Myprotein

Autor


Provjeri super ponude i popuste! KUPI ODMAH