0
Košarica

Vaša košarica je prazna.

Prehrana

Cheat meal i cheat day – koga se tu zapravo vara?

Cheat meal, svi ste vjerojatno čuli za to. To je obrok u kojem je dozvoljeno jesti što god i koliko god osoba poželi. Većinom se bira junk food i slatkiši. Cheat day ima isti princip, samo što se umjesto jednog obroka radi o cijelom danu.

Ideja iz ovoga nije loša. Kada se slijedi neka rigorozna dijeta, to nakon nekog vremena postane naporno i ljudi traže oduška. Ne žele paziti što i koliko jedu. Ili pak postoji neka hrana koju dugo nisu jeli i žele se „udaviti“ u tome. I to je onda nazvano cheat meal/day, kao „vara se“.

Ma koga ili što se vara? Sva ta hrana i kalorije koje pojedete, sve se to računa. Nećete prevariti fiziologiju probavnog sustava, a pogotovo ne termodinamiku. Vara se jedino same sebe!

 

Još gore od svega, ljudi dosta često to shvaćaju kao natjecanje koliko toga mogu ugurati u sebe u zadanom okviru. U jednom obroku se još ne može napraviti tolika šteta, ali ljudi će svejedno probati. Nerijetko taj jedan obrok zapravo bude kontinuirano hranjenje u trajanju od dva sata uz obrazloženje: „Računa se kao jedan obrok ako ne prestanem jesti, hehe.“ Čuo sam za ograničavanje trajanja tog obroka recimo na 45 minuta kako bi se to izbjeglo. Ono što se zapravo dobije je da ljudi pojedu sličnu količinu hrane, samo puno brže jedu.

Ako se pak radi o cijelom danu, tu se pak može vidjeti svašta. Kao podsjetnik, ravnoteža energije na kraju tjedna je najbitnija stvar kod redukcije masnog tkiva. Zamislimo sada sljedeći scenarij. Donat je od ponedjeljka do subote u kalorijskom deficitu od 500 kcal dnevno i tako u 6 dana napravio ukupan deficit od 3000 kcal (6x 500 kcal). Onda dođe nedjelja i Donat ima cheat pa pojede toliko hrane da završi 1500 kcal u kalorijskom suficitu taj dan. Podvučemo crtu na kraju tjedna i vidimo da je Donat tako poništio polovicu truda od tog tjedna. Vjerojatno će se većina složiti da mu to i nije baš trebalo i da je jedino prevario samoga sebe.

Umjesto oslanjanja na nekakve „cheat“ obroke i dane, ciljano ih uklopite u plan prehrane. Primjerice, ako volite čokoladu i značilo bi vam da svaki dan nakon ručka pojedete red čokolade – to se lako može uklopiti u jelovnik.

Ili u slučaju da znate da vas u nedjelju čeka neka proslava, ostale dane u tjednu jedite nešto manje i tako si otvarate mogućnost za veći unos hrane na proslavi. Na taj način se može razbiti monotonija dijete, bez da se zapravo odstupa od plana i žrtvuje napredak.

Za kraj da vas želim ostaviti s ovime za razmišljanje:

Prehrana može biti jako fleksibilna i svejedno dati željene rezultate, ali prevariti možete jedino sebe.

Naši se članci trebaju koristiti samo u informativne i obrazovne svrhe te nisu namijenjeni za medicinski savjet. Ako ste zabrinuti za svoje zdravlje, obratite se stručnoj osobi prije uzimanja prehrambenih dodataka ili uvođenja značajnih promjena u prehrani.

Nema tagova na post



Donat Rupčić

Donat Rupčić

Autor

Donat Rupčić (23), certificirani instruktor individualnog fitnesa iz Zagreba. Moje su najveće strasti prehrana i trening. Svoju sam specijalizaciju započeo na studiju nutricionizma na Prehrambeno-biotehnološkom fakultetu u Zagrebu, a nadopunio sam ga stručnim usavršavanjem na polju individualnog fitnesa. Prehrana i trening su jako usko povezani i jedno ne ide bez drugoga pa jako naglašavam njihov sinergistički učinak. U svojim člancima donosim znanstveni pristup fitnesu na jednostavan i razumljiv način.


Provjeri super ponude i popuste! KUPI ODMAH