0
Košarica

Vaša košarica je prazna.

Lifestyle

10 SAVJETA KAKO SE RIJEŠITI CELULITA

Ako su dijamanti ženini najbolji prijatelji, celulit bi bio najljući neprijatelj i ne znam koja žena se ne bi složila sa mnom. Tko ga voli imati? Nitko. I tu ne mislim na masne naslage, nego na onaj efekt kada koža izgleda poput naračine kore, ima pregibe i rupice pa nam cijela koža izgleda puno lošije zbog toga.

Ajde, na malo viška masnih naslaga ćemo odmahnuti rukom i preživjeti tu „tragediju“. Uostalom, zdravo je kada žena ima malo masnih naslaga na tijelu radi ciklusa i balansa hormona. Ali celulit nam zaista ne treba za taj balans, a uz to još i ružno izgleda i vidi se kroz odjeću, pa se čini kao da nam je koža zapuštena i ružna, a zapravo su se tvrdokorne masne naslage (= celulit) skupile ispod kože.

Nažalost, celulitu smo podložne radi genetike. Ali to što je genetika predodredila da ste PODLOŽNE celulitu, apsolutno ne znači da ga morate i UZGAJATI. Ako mislite da MORATE imati celulit zato što ga vaša majka, baka ili teta imaju, pa zbog toga onda ne vježbate niti se pravilno hranite, ne spavate, previše pijete alkohol, a premalo pijete vode, pušite i potpuno ste odustali od svog tijela, lijepe moje, nije više u pitanju genetika. U pitanju su vaše NAVIKE i odnos prema vlastitom tijelu. Ništa nigdje nije uklesano u kamenu i sve se može promijeniti ako promijenimo mišljenje o izazovu koji želimo prihvatiti. I ne treba tu velika znanstvena fantastika, nego upornost i stprljenje.

Mislite da natjecateljice u fitnessu i bodybuildingu nemaju celulita? Mislite da su sve genetski predodređene da budu „suhe“ (pod tim mislim nemasne) i tvrde (velik tonus mišića)? Ma 90% tih natjecateljica bi imalo celulit da nisu nikada trenirale, da ne prate svoje planove prehrane i da ne žive fitness stil života. Vjerujte mi. I ja sam među njima. Genetski, itekako sam među njima!!! Ali, za čudo, nisam još upoznala niti jednu maserku koja mi je masirala bedra i čudila se kako nemam celulita! Čak i u periodu izgradnje mišične mase! Iskreno, meni su već dosadne koliko se čude nedostatku celulita na mojim bedrima, ali drago mi je da imaju primjer kako to može izgledati kada se pridržavaš nekoliko jednostavnih pravila koja sam ja godinama skupljala isključivo vlastitim iskustvom. Ne mogu reći da ni ja nemam svoju „masnu“ fazu u kojoj skupim i masnih naslaga i zadržavam vodu u tijelu zbog čega se i meni može pojaviti celulit ili se pokazati ako je bio skriven, ali ključ je u tome što su takvi periodi kod mene kratki i jednostavno ne dozvoljavam da se nakupi kritična masa celulita zbog kojeg bih trebala na rigorozne deficitarne planove prehrane i režime koji bi mi vjerojatno, osim masnih naslaga, „pojeli“ i dosta mišićne mase koju gradim već godinama.

Ključ je u balansu, u kontinuitetu, upornosti i strpljenju! Ako se radi o dugogodišnjem tvrdokornom celulitu, s mojih 10 jednostavnih pravila ga možete smanjiti do te mjere da on više neće biti vidljiv, a ako usvojite ove navike koje ću podijeliti s vama i promijenite svoj stil života, MOŽETE GA SE RIJEŠITI ZAUVIJEK!

 

1. JEDITE ČISTU HRANU

Prije svega, trebate jesti čistu hranu, bez šećera i škroba. To dvoje osim što zadržava vodu u tijelu i pod kožom, radi kaos sa hormonima, posebno inzulinom i svakako odmaže kod odstranjenja bilo kakvih masnih naslaga, a posebno celulita.

 

2. SMANJITE UNOS MASNOĆA

Jedite što više kuhanu hranu sa što manje pečenja i prženja na ulju. Čak i kad se radi o kokosovom ili maslinovom ulju. Dakle, trebalo bi smanjiti unos masnoća u tijelo, a to se može tako da što više jedete kuhano meso i povrće ili eventualno iz hranu pripremljenu u pećnici, ali bez masnoća. Također smanjite i orašaste plodove. Unos masti u danu je dovoljan do 30 g dok god se želite riješiti celulita! Dakle, ne stalno, ali kad ste u fazi uklanjanja celulita, ovo je jako bitno. Zdrave masnoće nam trebaju, naravno, i nikako ne mislim da ih treba skroz ukloniti (osim loših masnoća, ali ovo je članak za fitness stranicu pa se to podrazumijeva), ali treba kontrolirati i unos onih „dobrih“ masnoća koje nas znaju prevariti jer nesvjesno znamo pretjerati s unosom!

 

3. JEDITE VIŠE MANJIH OBROKA

Ubrzajte metabolizam manjim i češčim obrocima (4-6 puta dnevno) tako da tijelo ne „skladišti“ sve što pojedete u masne naslage. Ako obroci nisu česti pa imate faze „posta“ u danu (jer vam prvi obrok bude između 12 i 14 sati, a drugi oko 21 sat) izlučuju se hormoni koji usporavaju metabolizam i tijelo sprema hranu u obliku masnih naslaga, odnosno pohranjene energije kako bi moglo preživjeti.

 

4. PIJTE PUNO VODE

Morate piti jako puno vode na dan i pod tim stvarno mislim jako puno!!! 3-4 litre čiste vode!!! Ne sokova, mlijeka, kave, čajeva. Vode. Većim unosom vode potičete organizam da više vode izbaci iz tijela i tako je izmjena tvari u vašem tijelu brža. Tijelo u tom slučaju neće ni zadržavati vodu jer “zna” da ćete opet piti i to jako brzo! Celulit, odnosno tvrdokorne masne stanice (koje poput spužve upijaju vodu) je u tom slučaju puuuuno manje vidljiv! Iz toga proizlazi: što više mokriš i što se više znojiš na treningu, to bolje. 😉

 

5. IZBACITE MLIJEČNE PROIZVODE

Izbacite mliječne proizvode iz prehrane jer su puni laktoze (mliječnog šećera) i natrija koji zadržavaju vodu u tijelu. Pod time mislim: mlijeko, jogurte, sve sireve!!! Znači sve na bazi mlijeka mora van dok god se želite riješiti celulita! Amen.

 

6. ZELENI ČAJ

Ubacite zeleni čaj u dnevnu rutinu jer zeleni čaj djeluje antioksidativno (odstranjuje slobodne radikale zbog kojih nam koža može izgledati starije – oksidira), odstranjuje otrove iz tijela, smanjuje loš kolesterol, ubrzava metabolizam i održava razinu šećera u krvi. Pijete ga bez šećera naravno. I bez meda. I bez natrena. Samo fini okus pravog izvornog zelenog čaja. Uživajte u njemu.

 

7. TRENIRAJTE I ZNOJITE SE

Trenirajte treninge na kojima se dosta znojite. Trenirajte u odjeći dugih nogavica i rukava tako da što više podižete temperaturu tijela i što više vode izbacujete van. Treninzi ne moraju biti s velikim težinama, ali moraju biti s puno ponavljanja i manjim pauzama! Celulit neće otići s jednog lokaliteta ako samo taj dio tijela trenirate!!! Ne zavaravajte se! Trenirajte cijelo tijelo kako bi potaknule rad krvožilnog sustava, metabolizma i pravilne izmjene tvari u tijelu, a potom i trošenje masnih naslaga kao prvog izvora energije!!! Gradite mišiće u teretani na vježbama s opterećenjem jer su mišići najveći potrošači kalorija u tijelu! Izvođenje isključivo kardio treninga na traci ili orbitreku vam neće pomoći da se riješite celulita. Kardio, doduše, može pomoći samo u kombinaciji s treningom u teretani i to tako da ga radite na kraju treninga, obučene od glave do pete (najbolje u šuškavoj trenerci). Znači, nema vrućih hlačica ili dekoltea. (A vjerujem da nemate ni samopouzdanja obući vruće hlačice dok se ne riješite celulita tako da ovo i nije ni tako teško izvesti.)

 

8. MASAŽE

Obavezno ubacite barem jednom mjesečno anticelulitne masaže i tretmane!!! Nisu bezveze. Vjerujte mi! Limfna drenaža, također, pomaže. Sve ima smisla jer pomaže kod cirkulacije pojedinih dijelova tijela, posebno kod masaže tih dijelova gdje se nakupio celulit. Celulit se uglavnom skuplja na onim dijelovima gdje je prokrvljenost manja pa nema protoka hranjivih namirnica i kisika. Masaža to može popraviti, a posebno ako se radi s eteričnim uljima koja će sigurno dodatno pomoći jer kroz kožu ulaze u tijelo i krvotok i čiste organizam od otpadnih tvari. Najbolji učinak bi imale kad bi si mogle priuštiti anticeluitne masaže i tretmane jednom tjedno ili po preporuci kvalificirane kozmetičarke. U dane kada ne ideš na masaže, doma sama koristi anticelulitne kreme, posebno one koje griju jer i njima potičeš cirkulaciju, a uklanjaš višak vode iz tijela. Najbolje je mazati ovakve kreme navečer tako da djeluju preko noći. Saune su, također, izvrsne kada želiš potaknuti dodatno znojenje i izbacivanje VODE iz tijela. Znači, u sauni se ne “topi mast”, nego se izbacuje voda i otpadne tvari (otrovi) iz tijela. Što manje vode zadržavaš, manje se vidi celulit! Kada koristiš saune, obavezno pij puno vode!

 

9. DODACI PREHRANI

Pred kraj liste stavljam i upotrebu dodataka prehrani, sagorjevača masti (fat burnera), koji zaista, ali zaista mogu pomoći kod potrošnje masnih naslaga u tijelu tako što potiču njihovu razgradnju u molekule koje će mišićima dati energiju za rad. Na tržištu postoji svakakvih proizvoda i u svojih 9+ godina staža u teretani, isprobala sam većinu. Najveći problem kod njihove upotrebe je što ih nitko ne pije po uputama niti se piju redovno ili se štedi pa se pije manja doza, a zapravo tek na taj način bacate novac. Bilo koji sagorjevač masti ima svoju dozu koja je djelotvorna i točno se zna kada i koliko je treba piti. Omjer cijene i kvalitete uglavnom odgovara rezultatu. Jeftiniji proizvodi imaju manje aktivnih tvari i manju djelotvornost pa ih morate piti uz dodatne suplemente ili duži period čime niste baš nešto uštedili. Moja iskrena i najsvježija preporuka za najučinkovitiji fat burner koji sam koristila svoje posljednje pripreme za natjecanje (znači prije 4-5 mjeseci kada sam postigla svoju najbolju formu u životu) je Myproteinov MyThermo Extreme. Kažem da je najbolji jer ima čak 15 aktivnih sastojaka koji pomažu kod potrošnje tvrdokornih masnih naslaga. Nisam još vidjela takav proizvod pa sam oduševljena kako su ga dobro smislili.

 

10. ALKOHOL

Izbacite alkohol. Alkohol ne pomaže kod uklanjanja celulita, samo radi disbalans hormona, probave i krvožilnog sustava. Znači, dok god niste zadovoljni svojim tijelom, nikako ne preporučujem ni kap alkohola. Odnosi se i na vino, pivo i ostale “prehrambene proizvode”. I nemojte mi reći da ne možete zaspati bez čaše vina. Popijte čašu vode. Ako ste umorni, zaspat ćete. Ako niste, trenirajte pa ćete biti umorni pa ćete zaspati.

 

Bonus savjet:

Spavajte 6-7 sati na dan u komadu. San pomaže kod redukcije hormona stresa – kortizola. Manje izlučenog kortizola u krvi, manje stresa, manje se tijelo „bori“ za život i priprema za nepovoljne uvjete spremajući ono što pojedete u masne naslage (pohranjenu energiju) za krizne dane kada ne spavate dovoljno. Kužite ovaj začarani krug?

 

Postoji puno načina koji vam mogu pomoći kako ćete se riješiti tih tvrdokornih masnih naslaga, ali zaista morate biti ustrajni u svemu što sam ovdje napisala. Kao što vidite, više od pola savjeta se odnosi samo na prehranu i navike u prehrani. Prehrana je ključna. Sve i jedna žena koja mi se požalila da ima problema s celulitom, a kojoj sam pisala plan prehrane, naravno da sam primjenila svih 10 pravila i još neke dodatne konkretne savjete koji joj mogu pomoći da se napokon okonča njena dugogodišnja borba. Ali, opet naglašavam, potrebno je krenuti što prije i dati tijelu vremena da se rezultati vide. Celulit nije nastao preko noći, tako da vam neće pomoći jedan dan u kojem ćete biti ponosni kako ste usvojili sve točke s popisa. Neće vam pomoći ni 7 dana. Ali mjesec dana hoće. 2 mjeseca pogotovo. A zamislite tek 6 mjeseci! Ako krenete danas, očekujte novo tijelo već početkom lipnja! A propos, tada vam taman stižu nove kolekcije bikinija u trgovine. 😉

A sada, noge bez celulita na sunce, molim!!! I nemojte mi reći da vam nisam rekla i objasnila jer sam itekako objasnila!

Nema tagova na post



Antonija Trupinić

Antonija Trupinić

Pisac i stručnjak

Antonija Trupinić, rođena 1984. u kolovozu, vojna pilotkinja i IFBB bikini fitness i bodyfitness natjecateljica. Rodom Slavonka, 12 godina je živjela i radila u Zadru kao nastavnica letenja na vojnim helikopterima. U fitness se zaljubila još na fakultetu, ali intenzivno je počela vježbati 2009. godine nakon prometne nesreće u kojoj je zadobila teške tjelesne povrede. 2016. godine upisuje i uspješno završava Bodybuilding i fitness akademiju „Prof. Siser“ te dobiva titulu Instruktora bodybuildinga i fitnessa. Do sada je nastupala na sveukupno 18 natjecanja, nacionalnih i internacionalnih, od čega 3 puta na Državnom prvenstvu gdje je sva tri puta postala viceprvakinja u svojoj kategoriji. Članica je reprezentacije HBBS od 2015. godine. Na prvo natjecanje se odlučila 2013. godine u Umagu debitiravši na King and Queen of the Beach natjecanju u bikini fitness kategoriji. U kategoriju bodyfitness prelazi 2015. godine i osvaja srebro na Državnom natjecanju. U međuvremenu počinje raditi i kao osobna i životna trenerica, pomažući svima koji joj se obrate za pomoć. Na njenoj facebook stranici Workout with Antonija – WWA možete čitati njene savjete, recepte, pratiti treninge, čitati motivacijske postove. Iako cijelo vrijeme živi fitness stilom života, Antonija i dalje uspješno radi u Zagrebu kao vojna pilotkinja u Hrvatskom ratnom zrakoplovstvu.


Provjeri super ponude i popuste! KUPI ODMAH